AFRICAWATCH SETS RECORDS STRAIGHT …On Fake SHS Report

 

Executive Editor of the Africawatch Magazine, Steve Mallory, has cautioned that attempts by faceless individuals to tarnish the good name of the magazine will not stand.

According to him, a story appearing in sections of the media that Africawatch magazine, has initiated a campaign to discredit the free Senior High School (SHS) programme is fake.

In a release copied to the Daily Democrat newspaper, he said the news report is the product of paid media mercenaries whose sole mission is to utterly defame the reputation of journalistic publication whose views others do not agree with.

Africawatch Magazine, he said, has instructed its lawyers to begin legal action against those media houses involved in the grossly slanderous allegations seem to be politically motivated.

Below is the full text of the release

Our attention has been drawn to a fake news report appearing in section of the Ghanaian media to the effect that Africawatch magazine “has initiated a campaign to discredit the free Senior High School (SHS) programme, introduced by the New Patriotic Party (NPP)” and that “the magazine has consequently dedicated its February 2018 edition scheduled to be released unto newsstands this week, for the start of the said campaign.”

According to this fake news story, Africawatch has devoted “a 44-page Special Report on what it says is ‘poor education in Ghana’”, and that 73,000 copies of the February issue have already been airlifted to Ghana for a so-called smear campaign against President Nana Akufo-Addo’s government.

This story is a completely false one, a product of paid media mercenaries whose sole mission is to utterly defame the reputation of a journalistic publication whose views some others do not agree with.

The Africawatch cover photo that was published by the media purporting to be our February 2018 cover is also fake. No such front cover was ever designed or printed by us.

We want to state categorically that no Special Report on Ghana’s free SHS programme has been published by Africawatch, and no such story was ever planned. These allegations are a total fabrication and a figment of the imagination of those behind this hate campaign.

We therefore want to be on public record, in the clearest terms possible, that Africawatch has no campaign to wage against President Akufo-Addo’s government.

We must also state that we have no ties to former President John Mahama, nor has he commissioned us to do any Special Report on Ghana’s free SHS programme, as has been claimed by sections of the media in Accra.

We report news as we see it, and no one can peddle or influence our editorial policies nor control what we choose to publish.

Our coverage in the past has always been informed by national interest and national interest only. So any attempt by faceless individuals to tarnish the good name of this magazine will not stand.

We have instructed our lawyers to begin legal action against those media houses involved in these grossly slanderous allegations that seem to be politically motivated.

Such false news attacks not only hurt the targeted media house, but also reduce the public perception toward all the free press, while damaging the integrity of journalism and honest reporting, which are more important now than ever before.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s